Dubistr Finalist Connekt Affiliation


 

connekt

UPDATE 28-10-201520151021_150254

De finale van Connekt Affiliation tijdens het Back-to-the-future-festival ligt alweer een week achter ons. Een erg gave dag in Delft, geheel in stijl van BTTF incl. originele DeLorean en hoverboard! En uiteraard waren er demo’s van allerlei technische vernuftigheden zoals de Occulus Rift en andere Virtual Reality gadgets. Er werd gepresenteerd, gesproken en gediscussieerd over verleden, heden en toekomst. Waar wij van Dubistr erg blij van werden was dat daarin regelmatig het centraal stellen van de mens werd genoemd… In de huidige storm aan potentieel disruptieve technologische innovaties moeten we de mens niet vergeten. En wij mensen veranderen in principe weinig. We zijn nog steeds ijdel (SELFIE!). En we zijn nog steeds voortdurend op zoek naar gemak.

Gemak voor de mens, via technologische innovatie. Dat is precies de boodschap die we in onze 1e officiële pitch kwijt konden: Via een simpele mobiele app ‘mens’ bezorger en ‘mens’ pakketontvanger in de last mile van b2c retail-logistiek met elkaar verbinden. Om zo trefkans aan de deur te verhogen of last-minute afspraken te kunnen maken bij niet-thuis. Getuige de feedback van de vakjury én leuke reacties van Connekt-leden na de pitch is die boodschap goed overgekomen. Wie er uiteindelijk heeft gewonnen? Dat kun je hier lezen 🙂

Onze slides van de pitch terugzien? We hebben ze snel achter elkaar gezet in een wmv-bestand, download hieronder!

Pitch DUBISTR Connekt BTFFF_2015-10-21

Wat vind je er van? Mail vooral je ideeën/opmerkingen/feedback via ons contactformulier of twitter!

 

OORSPRONKELIJKE BLOG

Met trots kondigen wij aan dat Dubistr finalist is van het Affiliationprogramma van Connekt. Tijdens het Back-to-the-future festival, zullen we Dubistr 5 minuten lang pitchen. Heel fijn, want een ultieme mogelijkheid om ons idee aan een professioneel publiek te tonen en live feedback te ontvangen!

Wat is Connekt Affiliation? Op de (erg tof vormgegeven) website backtothefuture.connekt.nl wordt het haarfijn uitgelegd: “Met het Affiliationprogramma wil Connekt start-ups uitnodigen om hun innovatieve concept met het netwerk te delen. In een competitie krijgen start-ups de kans om hun concept te pitchen aan het Connektnetwerk. Als het netwerk overtuigd is van het concept dan biedt Connekt de start-up een tweejarig Connekt coachingsmembership aan. Daarmee krijgen start-ups de gelegenheid om hun concepten verder te brengen en wordt tegelijkertijd het Connektnetwerk versterkt.” (http://backtothefuture.connekt.nl/)

Het leuke is dat we deze mooie gelegenheid in principe hebben gerealiseerd met een uitgebreide conceptschets van ons idee. Dat strookt heel mooi met The Lean Startup gedachte (http://theleanstartup.com/). Kern van deze snel aan populariteit winnende visie is, net als bij de lean filosofie in productie en supply chain management, het elimineren van ‘waste’: verspil geen kostbare tijd aan product features waar de klant niks aan heeft.

Je idee zo snel mogelijk openbaar maken, dat wordt onder Lean Startup enthousiastelingen wel eens de primaire levensbehoefte van een startup genoemd. Of zoals de founding developer van WordPress, Matt Mullenweg, het stelt:

“Usage is like oxygen for ideas. You can never fully anticipate how an audience is going to react to something you’ve created until it’s out there. That means every moment you’re working on something without it being in the public it’s actually dying, deprived of the oxygen of the real world”

http://ma.tt/2010/11/one-point-oh/

Naast live feedback biedt het Affiliation programma toegang tot netwerken die wel eens heel waardevol kunnen blijken. Als het ‘live gebruiken’ van je idee de Co2 van je startup is, is je netwerk toch minimaal de H2O…

Kom je ook naar onze pitch? Check http://backtothefuture.connekt.nl/ voor meer informatie en aanmelden.